U kapelici sv. Ivana Nepomuka, lijevo od ulaza u crkvu, nalazi se njegov umjetniÄki kip u ekstatiÄnoj pozi, visok 94 cm, od polikromirana i bogato pozlaćena drva. NaÄinio ga je mariborski kipar Jožef Straub izmeÄ‘u 1745. i 1752., s vrlo brižnom i vještom obradom sveÄeva odijela, lica, prstiju i oblaka na kojemu lebdi.
Ispod SveÄeva oltara nalazi se dragocjena relikvija sv. Viktorije, rimske djevice i muÄenice. Njezine su kosti umjetniÄkim naÄinom oblivene voskom, a poklonio ih je samostanu 20. lipnja 1841. biskup Graza Josip Kramer za pobožnost djevojaka i djevojÄica u školi. Prema legendi, ubijena je maÄem 23. prosinca 285. godine, jer je odbila braÄnu ponudu jednog rimskog patricija poganina, u želji da živi samo za Krista. UmjetniÄko odijelo naÄinila je 1841. m. Mihaela Karba, a stajalo je 240 forinti. I uÄenice su u školama radile sliÄne umjetniÄke ruÄne radnje.
Lijevo na ulazu u kapelicu nalazi se kip sv. Lovre muÄenika, s roštiljem, njegovim tipiÄnim simbolom muÄenja, a nasuprot njemu je svima poznati sv. Antun s Djetetom. Kipovi su sa starih baroknih oltara.
Sarkofag sv. Viktorije muÄenice iz prvih kršÄ‡anskih vremena
Sv. Viktorija umrla je muÄeniÄkom smrću 23. prosinca 285. g. Kosti glave, ruku i nogu oblivene su umjetniÄkim finim voskom, tako da relikvija ima oblik pravoga tijela. Na ruci je ostavljen otvor da se vide kosti, a na vratu je zarez koji naznaÄuje ranu što joj ga je maÄem zadao sudac prije nego joj je probo srce. U desnom uglu straga, u pozlaćenoj posudici, nalazi se njezina krv.
LEGENDA govori da je roÄ‘ena u Tivoliju blizu Rima u 3. st. u odliÄnoj rimskoj obitelji. Zaprosio ju je bogati Rimljanin Eugenije, koji je bio poganin, no ona ga je odbila, jer je već po savjetu i primjeru svoje prijateljice Anatolije odluÄila živjeti djeviÄanskim životom i potpuno se posvetiti Isusu Kristu. UvrijeÄ‘eni ju je patricij zatvorio u svoju palaÄu, a njegova se ljubav pretvorila u mržnju. Viktorija se nije predavala. Štoviše, i djevojke koje su je posjećivale u zatvoru oduševila je za djeviÄanstvo. Tako se njih šezdesetak udružilo da u molitvi i pjevanju psalama slave Boga i vrše djela ljubavi. Eugenije ju je prijavio da je kršÄ‡anka i dao ju je pogubiti. Sudac Tiliark, koji joj je probo srce, onog je Äasa postao gubav, a crvi su ga za osam dana rastoÄili.
Tijelo sv. Viktorije poÄivalo je u rimskim katakombama sve do 1839. g. Tada je francuski isusovac, o. Augustin de la Croix, isposlovao da ga dobije biskup iz Graza, mons. Josip Kramer. Sredinom 19. st. tadašnja glavarica Uršulinskog samostana, m. Florijana Karger, željela je za ovu crkvu relikvije ili moći neke svetice. Isti biskup rado je poklonio relikvije sv. Viktorije. Dopremljene su u Varaždin 20. 06. 1841. g. Uršulinka m. Mihaela Karba, izradila je umjetniÄko odijelo. Kad je relikvija bila lijepo urešena, uz velike poÄasti bila je nošena ulicama grada, 24. 10. 1841. g.
Klupe predstavljaju vrlo lijep i kvalitetan rad precizne izrade s ukrasnim motivima. PotjeÄu iz prve polovine 18. stoljeća. Na žalost, nije nam poznat majstor, no može se pretpostaviti da je iz radionice I. Rosenbergera.
U podnožju propovjedaonice nalazi se kip sv. Josipa s ljiljanom, a njemu nasuprot je kip sv. Augustina biskupa, iz 1904. godine, s prepoznatljivim simbolom, tj. gorućim srcem kao znakom njegove ljubavi prema Bogu i braći. Autor: Joseph Runggaldier.
IzmeÄ‘u ta dva kipa smješten je sarkofag M. Klaudije Boellein (1875.-1952.) s njezinim zemaljskim ostatcima. Ta uršulinka, umrla na glasu svetosti, bila je velika odgojiteljica i glazbenica. Kao štovateljica Kristove ljubavi, posebno u euharistiji, svoj je život prikazala za Crkvu, naroÄito za obraćenje Rusije. Mnogi vjernici joj se utjeÄu i primaju milosti. Sarkofag je iz grÄkog mramora s hrvatskim bronÄanim tropletom. Svoj umjetniÄki rad poklonio je akademski kipar Ante StarÄević 1977. godine, kad su njezine kosti bile dijelom prenesene iz gradskog groblja u crkvu. I njegova je majka bila uršulinska uÄenica.
Više o Majci Klaudiji vidi klikom OVDJE
Na koru od orgulja velike vrijednosti (pozitiv), koje se spominju se već 1714. u drvenoj crkvici, ostalo je nekoliko svirala i umjetniÄko kućište, koje prikazuje kralja Davida s harfom meÄ‘u anÄ‘elima trubaÄima. Današnje su orgulje tijekom vremena proširivane: 1925. tvrtka Caecilia Salzburg-Wien ugradila je u kućište nove orgulje s devet registara, a 1961. tvrtka Jenko iz Ljubljane dodala je još sedam. Temeljitu obnovu proveo je 2002. godine Äuveni graditelj orgulja Wolfgang Braun iz NjemaÄke. Tada su nabavljene i nove elektronske orgulje i spojene s tim klasiÄnima na koru.
Samostan ima vrlo vrijedni notni arhiv s autografima baroknih majstora: Jana Wanhalla (1739.-1813.), Ivana Wernera (1752.-1786.), Pleyela, Leopolda Ebnera (1769.-1830) te kasnije o. Fortunata Pintarića i drugih franjevaca i isusovaca. Neke skladbe izvedene su na Varaždinskim baroknim veÄerima, a tom prigodom izdana je i LP ploÄa. U samostanu je od poÄetka glazba igrala veliku ulogu, kako za potrebe liturgije u crkvi, na koju je hrlio grad, tako i za potrebe škole i internata uz Äeste i raznolike priredbe, igrokaze, akademije. Uvijek je bilo redovnica koje su bile osposobljene glazbenice te su poduÄavale i uÄenice u najrazliÄitijim glazbalima. Škola je imala i tamburaško društvo uÄenica “Milozvuk” te zbor „Stella“.
Jaslice: u božićno vrijeme vjernici rado posjećuju umjetniÄke jaslice s likovima Marije, Josipa i Isusa, te s Äetiri izražajna lika anÄ‘ela i s magarcem. To je rad umjetnice Alojzije Ulman u terakoti iz 1988. godine. Stojeći kip sv. Josipa visok je 130 cm.